• TEMA: HYTTE-TIL -HYTTE VANDRING

    TEMA: HYTTE-TIL -HYTTE VANDRING

    LÆS ARTIKEL: 5 favoritter fra hytte til hytte

    Læs mere

  • TEMA: HYTTE-TIL-HYTTE VANDRING

    TEMA: HYTTE-TIL-HYTTE VANDRING

    LÆS GUIDE: Hyttevandring i Alperne

    Læs mere

  • TEMA: HYTTE-TIL-HYTTE VANDRING

    TEMA: HYTTE-TIL-HYTTE VANDRING

    Vandring i Slovenien

    Læs mere

10 gode grunde til at bruge vandrestave

10 gode grunde til at bruge vandrestave
Her er 10 gode grunde til, hvorfor du skal have dine vandrestave med. Skåner dine led Vandrestave aflaster belastningen på ankler, knæ og hofter. Flere studier har vist, at vandrestave kan fjerne op mod 25 % af trykpåvirkningen fra dine knæ, hofter og ankler. Lyder det vildt? Så tag en fyldt rygsæk på og træd op på din vægt derhjemme. Tag et par vandrestave i hænderne og placer dem på hver side af vægten – selv med et nænsomt tryk på stavene vil du straks se, at kiloene forsvinder på vægten. Tænk bare, hvad det kan aflaste dit knæ for hvert eneste skridt… Fart over feltet Når du bruger vandrestave, aktiverer du flere muskelgrupper (primært arme og overkrop), end hvis du vandrer uden stave. Det betyder, at du har flere muskler til at drive dig frem, og derfor vil brug af vandrestave oftest være med til at øge din...

læs denne artikel og 2.800 andre for kun 99 kroner om året, bliv medlem her
Er du allerede medlem skal du blot logge ind.

Skrevet af: Casper Devantier, Skrevet Fredag, 05 December 2014, opdateret 23 Januar 2018, læsninger: 4116

Log ind

Ugens 10 mest læste om Hyttevandring

Se de mest læste artikler denne uge, og bliv inspireret:

Log ind