COVID-19 FAQ


Vi kan godt forstå, at der kan være brug for særligt klare udmeldinger i forhold til rettigheder og muligheder, når du køber en tur i denne tid. Derfor har vi samlet de hyppigst stillede spørgsmål her, så du hurtigt kan danne dig et overblik. Vi tager myndighedernes anbefalinger meget alvorligt, og alle vores turledere har skærpet opmærksom på hygiejne på alle ture.

Får jeg refunderet min betaling, hvis turen aflyses pga. restriktioner i forbindelse med COVID-19?

Aflyser vi i Opdag Verden turen er du naturligvis berettiget til at få dine penge retur. Sker aflysningen som følge af uforudsete og pludseligt opståede restriktioner i forhold til at gennemføre turen, så situationen er af force majeure karakter, kan vi ikke refundere din betaling. Det vil sige forhindringer der opstår med meget kort varsel. I stedet tilbyder vi dig at flytte til en hvilken som helst anden af vores ture eller kurser i Opdag Verden – med evt. merbetaling af prisforskel. Du har også mulighed for fx at flytte til flere kortere eller billigere ture. Alternativt få din tilmelding konverteret til bonuspoint på din Opdag Verden konto.

Får jeg min betaling retur, hvis jeg annullerer min tilmelding til turen?

Du får, jf. vores betingelser, 75% af din betaling retur op til 60 dage før turstart. Herefter 50% op til 30 dage før. Du har altid 14 dages fuld returret.

Hvornår tager Opdag Verden stilling til, om turen gennemføres eller ej?

Vi tager stilling til ugeturene senest en måned før turstart og weekendturene senest 14 dage før turstart. Turene i Grønland tager vi stilling til senest to måneder før turstart.

Vi håber disse spørgsmål og svar har været til hjælp, og har du spørgsmål i øvrigt er du altid velkommen til at kontakte os via Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..