tr?id=1356109654439775&ev=PageView&noscript=1 10 gode grunde til at bruge vandrestave | Vandring | Opdag Verden

10 gode grunde til at bruge vandrestave

10 gode grunde til at bruge vandrestave
Her er 10 gode grunde til, hvorfor du skal have dine vandrestave med. Skåner dine led Vandrestave aflaster belastningen på ankler, knæ og hofter. Flere studier har vist, at vandrestave kan fjerne op mod 25 % af trykpåvirkningen fra dine knæ, hofter og ankler. Lyder det vildt? Så tag en fyldt rygsæk på og træd op på din vægt derhjemme. Tag et par vandrestave i hænderne og placer dem på hver side af vægten – selv med et nænsomt tryk på stavene vil du straks se, at kiloene forsvinder på vægten. Tænk bare, hvad det kan aflaste dit knæ for hvert eneste skridt… Fart over feltet Når du bruger vandrestave, aktiverer du flere muskelgrupper (primært arme og overkrop), end hvis du vandrer uden stave. Det betyder, at du har flere muskler til at drive dig frem, og derfor vil brug af vandrestave oftest være med til at øge din...
Læs alle artikler og magasiner online gratis i 3 mdr.
Få et gratis prøvemedlemskab uden binding. Læs intro-tilbud her

Er du allerede medlem skal du blot logge ind.

Skrevet af: Casper Devantier, Skrevet Fredag, 05 december 2014, opdateret 23 januar 2018, læsninger: 6786

Log ind