Skandinaviske friluftsmærker går sammen om miljøet

SOGMiljoeScandinavian Outdoor Group (SOG) er en sammenslutning af mere end 60 outdoorproducenter fra Skandinavien, som nu slår et fælles slag for at værne om miljøet.

Samtlige medlemmer af gruppen, der blandt andet står bag den årlige kåring af Skandinaviens bedste udstyr, har nemlig underskrevet en erklæring, hvor de dedikerer sig til en mere bæredygtig fremtid. Samtidig har de udviklet en tretrinsplan for, hvordan de fører visionen ud i livet.

”Når alle medlemmerne af SOG samler sig omkring en fælles ramme og ambition med hensyn til et så vigtigt område som bæredygtighed, så sender det et stærkt signal fra de skandinaviske outdoorbrands. Det viser, at vi er sammen om det her, og at vi arbejder sammen i vores bestræbelser. For mig at se er det en nøglefaktor til forandring, og jeg håber at se meget mere af det på tværs af hele industrien,” siger Christiane Dolva, som er bestyrelsesmedlem af SOG og Sustainability Manager hos Fjällräven.

”Vores primære mål i SOG er, at 1 +1 bliver til 3; at vi er stærkere sammen. Selve naturen og et bæredygtigt miljø er forudsætninger for det, vi beskæftiger os med, og sammen kan vi vise vejen og gøre en forskel,” tilføjer Sara Wänseth, der er General Secretary i Scandinavian Outdoor Group.

Læs mere på www.scandinavianoutdoorgroup.com

Skrevet af: Redaktionen, Skrevet Torsdag, 16 maj 2019, opdateret 11 maj 2019, læsninger: 490

Log ind

Ugens 10 mest læste om Vandring

Se de mest læste artikler denne uge, og bliv inspireret:

Log ind